شرکت شیائومی به تازگی گزارش مالی سه ماهه دوم سال ۲۰۱۸ خود را منتشر کرده است که می توان در آن رشد بسیار زیاد شرکت در میزان فروش و سود را مشاهده کرد.
طبق گزارش شیائومی این شرکت در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۸ توانسته است به سود ۱۴٫۶ میلیارد یوآنی ( تقریبا ۲٫۱ میلیارد دلار) دست پیدا کند که در مقایسه با سود سه ماهه دوم سال گذشته ( ۱۱٫۹ میلیارد یوآن) رشد زیادی را نشان می دهد. طبق گزارش منتشر شده میزان فروش کلی شیائومی با افزایش ۶۸٫۳ درصدی از ۲۶٫۹ میلیار یوان در سال گذشته به ۴۵٫۲۳ میلیارد یوان در سال جاری رسیده است. این افزایش میزان فروش به دلیل فروش بیشتر گوشی و قیمت متوسط بیشتر آن ها نسبت به سال گذشته می باشد.
شرکت شیائومی که بیشتر با گوشی های دارای قیمت مناسبش شناخته می شود توانسته است ۳۰٫۵ میلیارد یوان از طریق فروش گوشی های خود در ۳ ماهه دوم سال ۲۰۱۸ درآمد کسب کند که این میزان نسبت به سال گذشته ۵۸٫۷ درصد افزایش پیدا کرده است. طبق گفته شرکت آن ها توانسته اند که در ۳ ماهه دوم سال ۲۰۱۸ در مجموع ۳۲ میلیون گوشی هوشمند را بفروش برسانند.
با این حال طبق باور تحلیل گران بازار شرکت شیائومی توجه ویژه ای به بازار اینترنت اشیاء دارد. شیائومی اعلام کرده است که درآمد این شرکت از فروش محصولات اینترنت اشیاء که شامل محصولات مختلفی مانند تلویزیون های هوشمند و لپ تاپ ها می باشد با رشد ۱۰۴٫۳ درصدی به ۱۰٫۴ میلیارد یوان رسیده است. علاوه بر این درآمد این شرکت از طریق سرویس های اینترنتی که شامل تبلیغات نیز می شود با رشد ۶۳٫۶ درصدی به ۴ میلیارد یوان رسیده است. طبق گزارش شرکت ۳۶ درصد درآمد این شرکت از طریق بازارهای خارج از چین بدست آمده که رشدی ۱۵۱ درصدی را نشان می دهد. عمده فعالیت این شرکت در خارج از چین در دیگر کشور پهناور آسیایی یعنی هند صورت پذیرفته ست. همچنین گزارشات رشد بازار شیائومی در اندونزی و کشورهای اروپایی را نشان می دهد.