اخبار

شیائومی و اپل، سردمداران بازار جهانی گجت های پوشیدنی در ۳ ماهه دوم سال ۲۰۱۷

بر اساس آخرین تحقیقاتی که در مورد بازار گجت های پوشیدنی توسط IDC انجام شد، میزان فروش گجت های پوشیدنی در سه ماهه ی دوم سال ۲۰۱۷ نسبت به همین فصل در سال پیش، ۱۰٫۳ درصد افزایش یافته است. همچنین آنالیزهای فروش نشان داد در لیست شرکت هایی که بیشترین فروش گجت های پوشیدنی را در سطح جهان دارند، شرکت های شیائومی و اپل در بالای لیست قرار می گیرند.

IDC اعلام کرد که در بین ماه های آوریل و ژوئن، شرکت های مختلفی نظیر شیائومی، اپل، فیت بیت، گارمین، فاسیل و دیگر شرکت ها در مجموع ۲۶٫۳ میلیون گجت پوشیدنی به فروش رسانده اند. همچنین بر اساس نتایج قطعی که از این تحقیق به دست آمد، میزان فروش گجت های پوشیدنی ساده که از نرم افزار واسطی استفاده نمی کنند در سه ماهه ی دوم ۲۰۱۷ با رشد منفی ۰٫۹ مواجه شده است. در سوی دیگر، بازار فروش ساعت های هوشمندی که از سیستم عامل اندروید ویر و همچنین ساعت های اپل با افزایش ۶۰٫۹ درصدی در این سه ماهه سهم قابل توجهی از بازار را در اختیار گرفته اند.

شیائومی

بر اساس گفته های جیتش اوبرانی، سرپرست آنالیز تحقیقات دستگاه های موبایل IDC، بازار فروش گجت های پوشیدنی به سمت گجت های هوشمند با امکانات مختلف در حرکت است. پیشنهادهای برتر بازار فروش اخیر نشان می دهد که امکاناتی نظیر جی پی اس و نرم افزارها و سنسورهایی که توانایی دنبال کردن سلامتی افراد را دارند، ویژگی مشترک تمام ساعت های هوشمند جدید هستند. سال قبل، تنها ۲۴٫۵ درصد از گجت های پوشیدنی مجهز به جی پی اس بودند. در حالیکه، امروز این ویژگی به ۴۱٫۷ درصد رسیده است.

با فروش ۳٫۵ میلیون در سه ماهه ی دوم سال ۲۰۱۷، شیائومی توانست در جایگاه نخست تولید کننده های گجت های پوشیدنی قرار گیرد. دستبند سلامتی شیائومی مدل Mi Band ۲ ، بیشترین میزان فروش گجت های پوشیدنی این شرکت را در اختیار گرفته است. با رشد سالانه ۱۳٫۷ درصد، شیائومی امروز توانسته است که ۱۳٫۴ درصد فروش کل بازار در سه ماهه ی دوم سال ۲۰۱۷ را تصاحب کند.

شیائومی

اپل با میزان فروش ۳٫۴ میلیون در جایگاه دوم این لیست قرار گرفته است. این شرکت با رشد سالانه ی بسیار خارق العاده و ۴۹٫۷ درصدی نتوانست از سد شیائومی عبور کند و با میزان ۱۳ درصد از سهم بازار، در این سه ماهه بعد از شیائومی در مکان دوم لیست ایستاد. انتظار می رود شرکت کوپرتینویی ساعت اپل واچ با پشتیبانی از LTE را روز ۱۲ ماه سپتامبر همزمان با آیفون های جدید معرفی کند. شایعاتی وجود دارد که محصول جدید درگاه سیمکارتی خواهد داشت تا کاربران بتوانند بدون اتصال به آیفون، به خدمات اینترنتی و VIOP متصل شوند. ساعت هوشمند پیش روی اپل احتمالا بتواند جایگاه نخست فروش گجت های پوشیدنی را به این شرکت برگرداند.

فیت بیت نیز  توانست به فروشی همانند اپل یعنی ۳٫۴ میلیون فروش دست یابد. اما این شرکت در جایگاه سوم قرار گرفت زیرا تنها ۱۲٫۹ درصد کل بازار را در اختیار دارد. در سه ماهه ی مشابه سال قبل، این شرکت میزان سهم بازار بیشتری ( ۲۴٫۱ درصد ) را در اختیار داشت. فیت بیت تایید کرده است که این شرکت به دنبال گسترش تولیدات و در نتیجه افزایش فروش ساعت های هوشمند است. همچنین این شرکت چندی پیش از اولین ساعت هوشمند خود با نام Fitbit Ionic رونمایی کرد.

گارمین و فاسیل توانستند به ترتیب ۱٫۴ و ۱ میلیون فروش را در سه ماهه ی دوم سال ۲۰۱۷ به دست آورند. گارمین در سه ماهه مشابه سال قبل ۶٫۴ درصد کل فروش بازار را در اختیار داشت، اما سهم این شرکت امسال به ۵٫۴ درصد کاهش یافت. این شرکت با رشد منفی ۶٫۶ درصدی مواجه شده است. سهم فاسیل از کل بازار جهانی ۴ درصد است. با در نظر گرفتن سهم این شرکت از بازار جهانی در زمان مشابه سال قبل، فاسیل با رشد سالانه  بسیار زیاد ۲۱۷٫۹ درصدی روبه روست.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *