شیائومی با IKEA برای توسعه پلت فرم خانه هوشمند همکاری می کند

شیائومی با IKEA برای توسعه پلت فرم خانه هوشمند همکاری می کند

شیائومی با IKEA برای توسعه پلت فرم خانه هوشمند همکاری می کند

شرکت شیائومی و IKEA در تلاش هستند با همکاری یکدیگر پلت فرم خانه هوشمند را گسترش دهند. به طور قطع شرکت شیائومی برای بسیاری به عنوان یک شرکت تولید کننده گوشی های موبایل مورد توجه می باشد. اما این شرکت علاوه بر گوشی های موبایل محصولات بسیار دیگری را تولید می کند که این شرکت سعی کرده آن ها را به سمت هوشمند بودن هدایت کند و در حال حاضر بسیاری از محصولات این شرکت هوشمند می باشد از طرف دیگر شرکت IKEA که در زمینه تولید لوازم اصلی و فرعی منزل فعالیت می کند در چند سال گذشته توجه ویژه ای به تولید محصولات هوشمند داشته است و در این بین با شرکت های بسیاری مانند گوگل و اپل همکاری داشته است و حال این شرکت قصد دارد که با همکاری شیائومی فعالیت خود را در این حوزه افزایش دهد. در زیر توضیحاتی درباره برند IKEA و تاریخچه آن برای شما آورده شده است.شیائومی با IKEA برای توسعه پلت فرم خانه هوشمند همکاری می کند

IKEA یکی از بزرگترین برندهای تولید و فروش مبلمان و لوازم خانگی است که انواع متنوعی از این محصولات را در فروشگاه‌های خود عرضه می‌کند.

IKEA برند بین‌المللی تاسیس شده در سوئد است. این شرکت با تمرکز روی مبلمان و لوازم خانگی آماده‌ی مونتاژ فعالیت می‌کند و چند سالی لقب بزرگترین فروشنده‌ی مبلمان در جهان را یدک کشیده است. بنیان‌گذار این شرکت، اینگوار کامپراد بوده که در سال ۱۹۴۳ و در سن ۱۷ سالگی این شرکت را تاسیس کرده است. نام IKEAاز حروف ابتدایی نام موسس، Ingvar Kamprad، محلی که او در آنجا بزرگ شده Elmtaryd و شهر محل زندگی‌اش یعنی Agunnaryd تشکیل شده است.

IKEA بیشتر با طراحی‌های مدرن در انواع محصولاتش و همچنین طراحی داخلی خیره‌کننده در فروشگاه‌هایش شناخته شده است. سادگی و احترام به طبیعت، از ویژگی‌های بارز محصولات این شرکت هستند. علاوه بر موارد ظاهری، IKEA با توجه به برنامه‌های کنترل هزینه، جزئیات عملیاتی و توسعه‌ی دائمی محصولات شناخته می‌ شود. این فعالیت‌ها باعث شده تا IKEA در طول تاریخ خود در کنار توسعه‌ بازار، قیمت‌ها را نیز کاهش دهد.

طبق آخرین آمار ارائه شده، IKEA در ۴۹ کشور جهان فعالیت داشته و ۴۱۵ فروشگاه در این کشورها تاسیس کرده است. وبسایت این شرکت، ۱۲ هزار محصول را برای کاربران عرضه می ‌کند و آمار سالانه‌ی آن به بیش ۲ میلیارد بازدید می‌رسد. نکته‌ی جالب در مورد این برند آن است که آنها یک درصد از مصرف چوب جهان برای محصولات تجاری را به خود اختصاص داده‌اند.

اینگوار کامپارد شرکت IKEAرا در سال ۱۹۴۳ تاسیس کرد. تمرکز اولیه این شرکت، فروش محصولات به‌ صورت پستی بود. اینگوار ۱۷ ساله، پول تاسیس شرکت را از جایزه‌ای که پدرش برای موفقیت تحصیلی به او داده بود، فراهم کرد. محصولاتی اولیه‌ی شرکت او، انواع خودکار، کیف پول، قاب عکس، ساعت، جوهرات و جوراب بودند. اینگوار از همان ابتدا تمرکز خود را روی فروش محصولات با قیمت پایین معطوف کرد.

اولین آگهی تبلیغاتی IKEA در سال ۱۹۴۵ در روزنامه‌های محلی چاپ شد. اینگوار در آن زمان به توانایی فروش محصولات به‌ صورت مستقل رسیده بود. او از وانت‌ها تحویل شیر برای ارسال کالا به مشتریان استفاده می‌کرد.

فروش مبلمان، پنج سال بعد از تاسیس شروع شد. مبلمان‌های این شرکت توسط تولیدکنندگان فعال در جنگل‌ها و زمین‌های اطراف محل زندگی اینگوار تولید می ‌شدند. پاسخ بازار به اولین محصولات شرکت قابل توجه بود و خط تولید شرکت توسعه یافت. در همین دوران و در سال ۱۹۵۱، شرکت با اتکا بر افزایش فروش، اولین کاتالوگ رسمی محصولاتش را منتشر کرد. این کاتالوگ، امروزه هم به‌ عنوان یکی از نمادهای برند IKEA شناخته می‌شود.

اولین نمایشگاه محصولات ایکیا، در سال ۱۹۵۳ در المهوت سوئد تاسیس شد. این اتفاق، یکی از نقاط عطف تاریخ IKEAاست؛ چرا که کاربران از آن پس می‌توانستند محصولات این شرکت را پیش از خرید مشاهده و از نزدیک لمس کنند. افتتاح این نمایشگاه، در جریان رقابت شدید این شرکت با یکی دیگر از تولیدکنندگان مبلمان در سوئد بود. هر دوی این شرکت‌ها، سیاست کاهش قیمت را برای رقابت برگزیدند تا این که ابهام در کیفیت کالاها در میان مردم افزایش یافت. IKEA با تاسیس این نمایشگاه، کیفیت بالای محصولات خود را از نزدیک به مشتریان نشان داد و به ‌نوعی در رقابت پیروز شد.

رقیبان IKEA با مشاهده‌ی رشد سریع این شرکت، تامین‌کنندگان را مجبور کردند تا این برند جوان را تحریم کنند. به‌ همین دلیل، IKEA تصمیم گرفت تا طراحی مبلمان را در داخل شرکت انجام دهد. در جریان خودکفایی در طراحی، یکی از کارگران در تجربه‌ای برای بهبود جابجایی مبلمان، پایه‌های میز را از آن جدا می‌ کند. این رویکرد، اولین جرقه‌ها برای طراحی محصولات آماده‌ی مونتاژ را در ذهن طراحان این شرکت می‌ زند. محصولاتی که در بسته ‌بندی‌های تخت به مشتری عرضه می‌ شدند.

اولین فروشگاه مستقل مبلمان IKEAبا نام Möbel-IKÉA در سال ۱۹۵۸ در شهر المهولت تاسیس شد. این فروشگاه، زیربنایی ۶۷۰۰ متر مربعی داشت و در آن زمان، بزرگترین نمایشگاه مبلمان در منطقه‌ اسکاندیناوی بود.

یکی از طراحی‌های مشهور IKEA در لوازم خانگی، TORE نام دارد که به افزایش مکان ذخیره‌ سازی در تجهیزات خانه و آشپزخانه مشهور است. این طراحی در سال ۱۹۵۸ و توسط یکی از کارمندان این شرکت به نام گیلیس لاندگرن طراحی شد. البته این طراحی پیش از آن در محصولات مخصوص آشپزخانه‌ شرکت استفاده شده بود و لاندگرن آن را برای تجهیزات خانگی دیگر و خصوصا کشوها بهینه‌ سازی کرد.

این برند لوازم خانگی که در همان سال‌های ابتدایی تاسیس فروشگاه با استقبال مناسبی مواجه شد، برای راحت‌تر کردن تجربه‌ مشتری ، در سال ۱۹۶۰ اولین رستوران خود را نیز در همان فروشگاه المهوت تاسیس کرد. طراحی مشهور دیگر محصولات  IKEA یعنی صندلی ÖGLA نیز، یک سال بعد به محصول تبدیل شده و به بازار عرضه شد. این صندلی‌ها به‌ عنوان طراحی‌های مدرن برای کافه‌ها عرضه شده و استراتژی همیشگی قیمت مناسب را نیز پوشش می‌ دادند.

تاسیس واحد کنترل و پیاده‌سازی استراتژی‌های آزمایش و بررسی محصولات، از سال ۱۹۶۱ در شرکت  IKEAپیاده‌سازی شد. این روند، بر اساس استانداردهای سوئد اجرا شد. ماریان گرابینسکی طراحی بود که در سال ۱۹۶۲، اولین نمونه‌های از کتابخانه‌های MTP IKEA را معرفی کرد. این سبک از کتابهانه‌های کلاسیک، در سال‌های بعد در انواع نمونه‌ها و طرح‌ها عرضه شدند.شیائومی با IKEA برای توسعه پلت فرم خانه هوشمند همکاری می کند

یکی از دلایل موفقیت IKEA در سال‌های ۱۹۶۰، تولید انبوه همین کتابخانه‌ها بود که منجر به ارتباط نزدیک آنها با با تامین‌کنندگان لهستانی چوب شد. این ارتباط نزدیک تا امروز هم ادامه داشته و منجر به عرضه‌ محصولات با قیمت مناسب‌تر توسط  IKEAشده است.

اولین فروشگاه خارجی IKEA در سال ۱۹۶۳ و در شهر اسلو نروژ تاسیس شد. تنها دو سال پس از این اتفاق، توسعه‌ی داخلی برند نیز با قدرت بیشتری پیگیری شده و بزرگترین فروشگاه آنها در استکهلم تاسیس شد. این فروشگاه عظیم، ۳۱ هزار متر مربع مساحت داشت و هزاران نفر برای تماشای مراسم افتتاح آن، در محل فروشگاه حضور داشتند. طراحی این فروشگاه با الهام از موزه‌ Guggenheim در نیویورک، به شکل دایره بود. موفقیت این فروشگاه باعث شد تا IKEA یک مفهوم جدید را به کسب‌وکار خود اضافه کند. آنها انبارهای سلف سرویس را به فروشگاه‌های خود اضافه کردند. در ادامه‌ی این فرآیندهای توسعه، فروشگان Accenten برای عرضه‌ی تجیزات آشپزخانه و پخت ‌و پز افتتاح شد.

نئوپان، ماده‌ای بود که در سال‌های پایانی دهه‌ی ۱۹۶۰ جای خود را به‌صورت ویژه در طراحی‌های IKEAباز کرد. این ماده‌ی مقاوم که فرآیند تولید آسانی نیز داشت، برای اولین بار در مبل IKEAبا نام PRIVAT استفاده شد. این مبلمان، طراحی بسیار ساده و بدون پرداحت اضافی داشت که به‌همین دلیل، با قیمت بسیار مناسب به مشتریان عرضه شد.شیائومی با IKEA برای توسعه پلت فرم خانه هوشمند همکاری می کند

IKEAنیز مانند هر برند دیگر در دوارن فعالیت خود با تغییراتی در زمینه‌ی ساختار و مدیریت شرکت روبرو بوده است. آنها در سال ۱۹۸۲ و پس از تاسیس بنیاد Stitchting INGKA به‌عنوان زیرمجموعه‌ای از این هولدینگ، به کار خود ادامه دادند و نام IKEA Group را برای خود برگزیدند. در ادامه‌ این فعالیت‌ها و با هدف افزایش رضایت مشتریان، کلوپ مشتریان با نام IKEA FAMILY تاسیس شد.

با ورود به عصر ارتباطات، IKEAهم مانند بسیاری از برندهای دیگر به این روند ملحق شده و تغییرات لازم را در زیرساخت‌های خود ایجاد کرد. امکان خرید آنلاین محصولات از سال ۲۰۰۰ به وبسایت این شرکت اضافه شد. علاوه بر تغییرهای فناورانه، IKEAتصمیم گرفت تا با شروع این عصر مدرن، فعالیت‌های انسان‌ دوستانه و در جهت حقوق بشر خود را نیز توسعه دهد.

یکی از برنامه‌های جدی IKEA در حمایت از حقوق طرف‌های درگیر در طراحی و تولید خصوصا کارگران، در سال ۲۰۰۰ با نام IKEA Way شروع به‌کار کرد. این برنامه نوعی سند است که نحوه‌ی تعامل IKEA با تامین‌کنندگان مواد را روشن می‌کند. در این سند، به‌روشنی انتظارات هر دو طرف و حقوق آنها نسبت به هم بیان شده است. در متن سند، تاکید زیادی به انتظارات IKEAاز تامین‌کنندگان در زمینه‌های حقوقی، شرایط کاری و جلوگیری از سوء ‌استفاده از کودکان در کارخانه‌ها شده است.

همکاری‌های IKEAبا نهادهای بین‌المللی غیرانتفاعی مانند یونیسف پیش از این سال‌ها شروع شده بود و با ورود به قرن ۲۱، جدی‌تر نیز شد. یکی از پروژه‌های جدی این شرکت با سازمان بین‌المللی، توسعه‌ پروژه‌های آموزشی در هند بود که با پوشش دادن ۵۰۰ روستا در این کشور شروع شد.

ارسال دیدگاه

پیگیری سفارش
لیست مقایسه