اخبار

صحبت های نایب رئیس شیائومی درباره محصولات دنیای فردا

یکی از بنیان گذاران و نایب رئیس شرکت شیائومی، آقای De Liu، درگردهمایی انجمن Innovation Change World به عنوان سخنران ویژه حضور داشت. این گردهمایی توسط کالج طراحی ArtCenter College of Design در ایالت کالیفرنیای آمریکا و در ماه جولای برگزار شد. او در این سخنرانی در مورد دستگاه های اکوسیستم  MiJia (یکی از زیرشاخه های شیائومی) و اولویت های شیائومی در توسعه محصولات خود صحبت کرد.

De Liu

De Liu، که مسئول اجرای ایده های طراحی جدید در تمامی محصولات اکوسیستم Mijia نیز هست گفت که هدف شرکت ساخت دستگاه هایی است که ظاهر و کاربردشان جلوتر از زمان حال باشد اما در عین حال، تمام جهان نیز آمادگی لازم برای این محصولات را داشته باشد. او در این باره گفت:” شیائومی سه سال است که در حال ساخت این اکوسیستم می باشد و هر سال تکنولوژی های جدیدی را کشف کرده و آن ها را به کار گرفته است. برای این که ما بتوانیم در بازار، پیشرو باقی بمانیم باید کارهای بسیار زیادی را انجام دهیم. قرار گرفتن در مقابل غول های دنیای تکنولوژی مانند سامسونگ و اپل که سالانه میلیون ها دلار درآمد دارند، چالشی بزرگ و در عین حال موهبتی عظیم نیز هست. دلیل این که شیائومی به یکی از متنوع ترین شرکت های تکنولوژی تبدیل شده نیز همین است. ما یاد گرفته ایم تا همواره آینده این صنعت را مدنظر داشته باشیم و محصولاتی بسازیم که مردم بتوانند آن ها را درک کنند و از آن ها الهام بگیرند”.

شیائومی

امروزه، ابزار های هوشمند در مرحله سوم تکامل خود هستند. در مرحله اول، ما کامپیوترهایی با اتصال به اینترنت را مشاهده کردیم. سپس اینترنت وارد گوشی های هوشمندمان شد. و امروزه، تقریبا همه ی دستگاه های الکترونیکی، لوازم خانگی، وسایل حمل و نقل و بسیاری ابزار های کوچک از اینترنت استفاده می کنند و می توانند از طریق اینترنت با یکدیگر تعامل داشته باشند. شیائومی یکی از عوامل تاثیرگذار در تبدیل موارد فوق به واقعیت بوده است.

آقای Liu در ادامه یادآوری کرد:” تعداد شرکت هایی که در اکوسیستم ما فعال هستند ۸۹ شرکت است. حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد گجت های هوشمند در چین، محصولات اکوسیستم Mijia هستند. اگر شما از این ابزار ها و وسایل بر روی یک شبکه استفاده کنید می توانید راه حل های بسیار جالبی پیدا کنید. جاروبرقی رباتی هوشمند شیائومی یکی از اولین محصولاتی بود که چنین شوری را در بازار ایجاد کرد. این دستگاه شبیه یک جاروبرقی است اما از نظر تنظیمات مربوط به کنترل کردن دستگاه، شبیه به یک گوشی هوشمند عمل می کند. شما می توانید این دستگاه را از طریق اپلیکیشن Mi Home که بر روی اندروید و iOS موجود است کنترل کنید. جاروبرقی رباتی هوشمند شیائومی واقعا هوشمند است زیرا بدون نیاز به کمک شما، حرکت های خودش را تحلیل می کند و مسیر تمیز کردن منزل را برای خود تعریف می کند”.

شیائومی

شاید جالب باشد بدانید که با وجود توانایی هایش، جاروبرقی رباتی هوشمند شیائومی از همان اول مورد توجه مردم قرار نگرفت. اما در طول یک سال، وضعیت به طرز چشمگیری عوض شد و امروز این دستگاه یکی از محصولات دنیای فردا به شمار می رود و سطح انتظار از سایر جاروبرقی های دارای کنترل از راه دور را بالا برده است. علاوه بر موارد فوق، پس از استفاده از محصولات هوشمند Mijia، مردم دیگر تمایل ندارند دوباره از محصولات ساده مربوط به دنیای “دیروز” استفاده کنند. که البته این امر کاملا طبیعی است؛ مثل این می ماند که بخواهید اجاق گاز آشپزخانه تان را بردارید و به جایش از هیزم و  آتش برای پخت و پز استفاده کنید.

شیائومی

پکن، شانگهای، گوانگ ژو و مناطق جنوب شرقی چین محل های توسعه یافته اقتصادی هستند که محصولات اکوسیستم Mijia در آن محبوبیت چشمگیری پیدا کرده اند. این اکوسیستم در تایوان نیز بسیار محبوب است و در این کشور در عرض یک ماه ۳ میلیون دستگاه جاروبرقی رباتی هوشمند فروخته شد. ویتنام، کره، اروپا و ایالات متحده نیز در جمع علاقه مندان به محصولات Mijia  قرار دارند. علاوه بر این، Mijia بزرگترین پلتفرم سرمایه گذاری جمعی در جهان است.

De Liu صحبت های خود را با داستان هایی در مورد طراحی محصولات مورد علاقه خود ادامه داد:” بیایید به پروژکتور لیزری Mi نگاهی بیاندازیم. ما از مدت ها قبل با ایده طراحی یک سینمای خانگی که از نظر هزینه اقتصادی باشد اما در عین حال در تولید دوباره تصاویر،  با کیفیت و نوآورانه باشد موافق بودیم. اما تولید این محصول متوقف شد زیرا در مورد این که آیا اکوسیستم به چنین وسیله ای نیاز دارد شک هایی وجود داشت زیرا در آن زمان قیمت بازار برای پروژکتور های لیزری بالا بود و همچنین این گونه پروژکتور ها بسیار بزرگ بودند. پس از ۲ سال آزمایش، توانستیم محصول فوق العاده ای را بسازیم که قیمتش از ۱۰۰۰ دلار بیشتر نبود. در ابتدا، تصمیم گرفتیم ۲۰۰۰ دستگاه را وارد بازار کنیم تا واکنش مردم را ارزیابی کنیم. وای! پروژکتور لیزری Mi فوق العاده موفق شروع کرد! در طول یک روز، ۲۰۵۶ دستگاه پروژکتور فروخته شد”.

شیائومی

شیائومی

هر سال بر تعداد طرفداران اکوسیستم Mijia افزوده می شود و نیاز به افزایش تعداد محصولات فروش رفته نه تنها از طریق اینترنت، بلکه از طریق فروشگاه های حقیقی نیز با آن افزایش می یابد. امروزه صد ها فروشگاه حقیقی محصولات شیائومی در چین وجود دارد. در طی سه سال آینده، شرکت شیائومی قصد دارد این تعداد را به هزاران فروشگاه در سرتاسر چین افزایش دهد. اما چرا چنین تعداد زیادی فروشگاه؟ علتش این است که برای مثال این شرکت روزانه تا ۱۰۰۰۰ تشک، صدها هزار حوله و مسواک به فروش می رساند.

شیائومی

چند مثال دیگر را در نظر بگیرید:

  • دستبند سلامتی Mi Band که انتظار می رفت ۲ میلیون دستگاه در سال فروش داشته باشد اما ۱۴ میلیون دستگاه در سال فروخته شد.
  • هدفون های شیائومی که انتظار می رفت ۱ میلیون عدد در سال فروش داشته باشد اما میزان فروش آن ۸ میلیون عدد در سال بود.
  • تصفیه کننده هوای شیائومی که انتظار می رفت ۳ میلیون دستگاه در سال فروش داشته باشد اما ۲۰۰ میلیون دستگاه در سال فروش داشت.

شیائومی

“حدود ۲/۴ میلیون نفر جز مشتریان اکوسیستم Mijia به شمار می روند. ما برای خود حد و مرزی تعیین نمی کنیم و در تمام زمینه ها محصولاتی را به بازار عرضه خواهیم کرد. مفتخر هستیم که یک امپراتوری عظیم تجاری ساخته ایم که در آن به نیاز های مشتریانمان توجه می کنیم. پس سعی می کنیم گوشی های هوشمند، هدفون ها، لوازم خانگی کوچک، وسایل حمل و نقل، محصولات کودکان، لوازم بهداشت شخصی، لباس، لوازم تخت خواب و…را در مفهوم اینترنت اشیا بگنجانیم. باور کنید که اینترنت اشیا ابزاری قوی است که می تواند به تغییر جهان کمک کند.”

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *